Stavba „ vily RIMENT GROUP“ na Čepkově v rozporu s územním plánem Zlína.

Jak pracují někteří úředníci stavebního úřadu ve Zlíně.

Zvýhodňují stavebníka před dokončením stavby v rozporu s projektem, aniž by se k tomu mohl už kdokoliv vyjádřit.

Obcházejí zákon na úkor účastníků řízení povolením změny stavby před jejím dokončením bez jakéhokoliv projednání, a to navíc v rozporu s územním plánem.

Nadřízené úřední osoby tento postup kryjí, a to včetně krajského úřadu Zlínského kraje.

Územní plán Zlína má vymezeny tři kategorie  staveb pro bydlení,  a to konkrétně: rodinný dům, bytový dům  a  vila (tj. bytový  dům, který  je  limitován max. počtem tří nadzemních podlaží, plochou střechou a max. počtem tří bytových jednotek). Změna  stavby z jedné kategorie na jinou pak musí být v souladu s územním plánem a musí být projednána ve stavebně správním řízení.

Stavba „vily RIMENT GROUP “  byla povolena  jako  třípodlažní stavba  s plochou střechou a třemi bytovými jednotkami.  Krátce po povolení stavby  vydal  Ing. Andrlík  v rozporu s územním plánem, bez jakéhokoliv  projednání  s dotčenými orgány a účastníky řízení  souhlas se  změnou  této stavby před dokončením. Změna   spočívala ve zvýšení počtu bytových jednotek ze tří na pět.  Tedy jednoznačně v rozporu s územním  plánem  Zlína. Souhlas byl napaden a následně přezkoumán nadřízeným orgánem.

Přestože kategorie stavby pro bydlení  „vila“ je naprosto nezaměnitelně vymezen  územním plánem Zlína, nadřízený orgán, tj. odbor územního plánování a stavebního řádu Krajského úřadu Zlínského kraje (Mgr. Jaromír Čumíček), v přezkumném řízení  konstatoval, že se jedná pouze o označení stavby a toto označení nemá na posouzení  věci  význam. Nadřízený správní orgán tak naprosto popřel  tento  speciálně územním plánem Zlína vymezený druh  stavby pro bydlení.

Žádný z nadřízených  Ing. Andrlíka, dokonce ani MUDr. Adámek (STAN), tj. tehdejší  náměstek primátora (oblast územního plánování),  neposoudili  jeho  postup jako postup v rozporu s územním plánem  a ve svých odpovědích se odkázali na právní názor  nadřízeného  orgánu.

Na následná  podání  reagoval   Mgr. Čumíček  i  vedoucí  odboru Územního plánování stavebního řádu Krajského úřadu Zlínského kraje Ing. Alena Miklová sdělením, že v předmětné ploše  lze umísťovat i bytové domy,  a že se  nebudou podáními  v této věci dále zabývat.  K otázce  rozporu změny stavby vily před dokončením  s územním plánem se však doposud  konkrétně  nevyjádřili. Z jejich přístupu je zřejmé, že  nezákonný  postup Ing. Andrlíka  z nějakých důvodů kryjí.  Stejně tak tento postup kryjí jemu nadřízené osoby  u Magistrátu města Zlína, tj. Ing. Skácel, vedoucího stavebního úřadu Magistrátu města Zlína, a tajemník Magistrátu města Zlína Mgr. Lang a představitelé samosprávy.

Naskýtá se též otázka o přístupu  Ing. arch. Tučka, vedoucího úřadu  územního plánování k této záležitosti. Jeho  povinností musí být  hájení  zájmů  územního plánování  vyjádřené  v územním  plánu Zlína, stejně tak jako i náměstka primátora  pro územní plánování.  Ing. arch. Tuček stejně tak jako MUDr. Adámek  v tomto případě vůbec  zájmy  města vyjádřené v územním plánu  nehájili, ba svou  nečinností povinnost respektovat regulativy územního plánu zpochybnili.

Úřední osoby Magistrátu města Zlína, jim nadřízené osoby i představitelé samosprávy  musí být zárukou dodržování zákonnosti  a nikoliv se na jejich porušování byť  svou  nečinností podílet.

Naskýtá se otázka, zda ve Zlíně platí stavebně právní předpisy a územní plán pro všechny  nebo  jen  pro někoho?  Z toho pak logicky vyplývá  otázka, zda současné vedení města nezákonný postup  úředních osob  jenom  toleruje anebo se  na něm i zvýhodňováním některých stavebníků  podílí?